مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی چیست؟ اگر تصمیم به شرکت در نمایشگاه دارید می توان گفت که ساخت غرفه نمایشگاهی آغاز شده است. در واقع شاید فکر کنید که برای حضور در نمایشگاه نیازی نیست کار خاصی انجام دهید.

اما برای مشارکت و ساخت غرفه باید قوانین و مقررات خاصی رعایت شود. همچنین به یاد داشته باشید که این قوانین ممکن است بسته به مکان و سازمان دهنده متفاوت باشد. با توجه به بودجه و نیاز خود می توانید از موارد زیادی برای ساخت غرفه نمایشگاهی خود استفاده کنید.

به طور کلی می توان غرفه ها را به سه گروه تقسیم کرد: که شامل غرفه های پیش ساخته، مدولار و اسپیس فریم می شود. در میان آنها غرفه های پیش ساخته (چوبی) انعطاف پذیری بیشتری دارند و به شما این امکان را می دهند تا طراحی خود را آزمایش کنید. در ادامه به بررسی مختصر و مفید مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی خواهیم پرداخت.

 

برای ساخت غرفه نمایشگاهی به چه تجهیزاتی نیاز است؟

پیش از بررسی مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی باید بدانید که تجهیزات مورد نیاز برای ساختن این غرفه کدامند. بیشتر غرفه های نمایشگاهی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد پیش ساخته بوده و ظاهری یکدست و زیبا دارند و اشکال مختلفی در آنها به کار رفته است.

برای ساخت این نوع غرفه ها از مواد پلی اتیلن و پی وی سی استفاده می شود. این مواد اغلب سبک هستند و جابجایی غرفه ها را آسان کرده اند. یکی از ویژگی های این نوع غرفه ها ترکیب بندی، کارایی و زیبایی آنهاست.

برخی دیگر از غرفه های پیش ساخته از پروفیل های آلومینیومی ساخته شده اند و برای مونتاژ آنها از اتصالات و صفحات پرکننده استفاده می شود. این نوع پایه ها نسبت به نوع قبلی دارای وزن بالاتری هستند ولی میزان استحکام آنها ببیشترمی باشد.

 

قبل از اقدام به ساخت غرفه نمایشگاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

اهداف خود را از ساخت غرفه بر اساس کسب و کارتان مشخص نمایید

قبل از شروع مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی باید اهداف خود را مشخص کنید. هر چیزی که تصمیم دارید به آن دست پیدا کنید یا قصد ارائه آن به مشتری یا مخاطب خود را دارید باید آن را روی کاغذ بیاورید و در مورد هر کدام فکر کنید.

مراقب باشید اگر تعیین اهدافتان را به درستی انجام ندهید ارزش و پتانسیل شرکت شما به خوبی نمایش داده نمی شود و شانس موفقیت شما کاهش می یابد.

 

از ایده های جدید و خلاقانه برای برجسته کردن غرفه نمایشگاهی استفاده کنید

استفاده از ایده های جدید و خلاقانه یکی از مهم ترین عواملی است که قبل از اقدام به اجرای مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی باید به آن توجه کرد. امروزه شرکت های زیادی غرفه های نمایشگاهی برپا می کنند و اکثر آنها از یک سری قوانین و اصول پیروی می کنند.

اگر اکنون بتوانید، از ایده های جدید و خلاقانه برای ساخت غرفه نمایشگاهی رویایی خود استفاده کنید شانس موفقیت شما افزایش می یابد. طبق آمار به دست آمده با اینکه بسیاری از شرکت ها محصول چندان خاصی ندارند اما به دلیل استفاده از ایده های خلاقانه در حین طراحی غرفه به فروش بالایی دست یافته اند.

 

در ساخت غرفه از رنگ هایی استفاده کنید که مناسب طرح دکوراتیو باشد

رنگ بندی یکی از مهم ترین مسائلی است که در مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی باید آن را درنظر گرفت. این مسئله بسیار مهم است که باید هم به رنگ و هم به سبک طرح توجه کنید.

برای انتخاب رنگ های مناسب باید مخاطبین تجاری خود را شناسایی کنید و از رنگ هایی استفاده کنید که بیشترین تاثیر را در جذب مشتری دارند. مراقب باشید که حتی اگر یک طراحی حرفه ای و اصولی برای غرفه نمایشگاهی انجام دهید بدون انتخاب رنگ مناسب، برای آن پروژه موفق نخواهد بود.

 

به جزئیات چیدمان نمایشگاه توجه ویژه ای داشته باشید

بسیاری از طراحان بر این باورند که اشکال عجیب و غریب برای غرفه های نمایشگاهی مناسب نیست؛ زیرا نمایشگاه ها به طور معمول شلوغ هستند و مردم به ندرت دید وسیعی دارند. بنابراین توصیه می شود بیشتر به جزئیات توجه شود تا اشکال عجیب خود را به جای مشتری بگذارید و نظر خود را محک بزنید.

معمولا افراد هنگام ورود به غرفه بیشتر به جزئیات توجه می کنند. بنابراین در مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی موفق باید به جزئیات بیشتر توجه کرد.

 

فراموش نکنید که باید از نورپردازی خوب استفاده شود

یکی از اصولی که می توانید برای جذب مشتری و بیننده بیشتر از آن استفاده کنید نورپردازی هنگام اجرا مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی است. معمولا همه غرفه های نمایشگاهی از بهترین نورپردازی استفاده می کنند.

بنابراین باید گزینه هایی برای جلب توجه مردم به غرفه خود داشته باشید. استفاده از نورهای سفید و آبی انتخاب خوبی به نظر می رسد؛ زیرا آبی یکی از رنگ های آرامش بخش است و می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند.

یک نمایشگاه شلوغ را تصور کنید که رنگ های به کار رفته در آن قرمز، نارنجی و غیره هستند. در عین حال شما رنگ هایی مانند: آبی و سفید را نیز انتخاب کرده اید. بدون شک این نور ملایم می تواند افراد را برای دقایقی به غرفه شما بکشاند و به محصولات شما نگاه کنند.

 

به ارتفاع غرفه نمایشگاهی توجه کنید

امروزه نمایشگاه های زیادی وجود دارد که می توانید غرفه مورد نظر خود را در آنها قرار دهید. اما یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید ارتفاع غرفه است. بسیاری از غرفه ها از این نظر به دلیل شرایط ساختاری محدود هستند.

بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد این موضوع باید تحقیقات لازم را انجام دهید. در نظر داشته باشید که عدم توجه به این مسئله در اجرا مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی نه تنها باعث ایجاد مشکل می شود بلکه هزینه های شما را نیز افزایش می دهد.

 

 

اصلی ترین مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی کدامند؟

دریافت مجوز از برگزار کننده نمایشگاه

در اولین مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی قبل از انجام کار بر روی ساخت غرفه نمایشگاهی باید مجوز مربوطه را از برگزارکننده نمایشگاه اخذ نمایید. پرداخت هزینه ای برای گارانتی هم الزامی می باشد.

زیرا اگر به نمایشگاه آسیب بزنید این مبلغ به عنوان جریمه خواهد بود. در نتیجه تمام تلاش خود را می کنید تا کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا مجبور به پرداخت جریمه نباشید.

پس از انجام این مرحله، شرکتی که برای ساخت غرفه انتخاب کرده اید تیم خود را در زمان تعیین شده توسط نمایشگاه به محل خواهد فرستاد.

 

انجام عملیات مربوط به کف ریزی

طبق نقشه ارائه شده توسط برگزار کننده، تعیین مکان صورت گرفته است. کف ریزی به عنوان دیگر مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی باید از همین اینجا آغاز گردد. کفپوش ها از انواع و متریال های مختلفی ساخته می شوند و به ایده های کارفرما کاملا وابسته است.

 

استفاده از پارکت یا موکت برای کف غرفه

یکی دیگر از مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی پارکت یا موکت کردن کف غرفه است. شما در این مورد دارای هیچ گونه محدودیتی نیستید. بنابراین می توانید از پارکت، فرش یا موکت برای کف غرفه استفاده کنید. در بیشتر موارد از پارکت استفاده می کنند که به هر شکلی قابل سفارش است.

 

ساخت غرفه نمایشگاهی

پس از اتمام مرحله قبل نوبت به انجام مراحل ساخت غرفه می رسد. تیم سازنده بر اساس برنامه از پیش تعیین شده به ساخت غرفه ادامه می دهد. این اقلام شامل پانل های دیواری، کانترها، روشنایی و جعبه های هالوژن و غیره می باشد.

 

سیم کشی برق در غرفه

در این مرحله باید کارهای مربوط به سیم کشی برق غرفه را انجام دهید. در این مرحله باید مجوز توزیع برق سه فاز را از سازمان دهنده دریافت کنید.

 

رنگ آمیزی

بعد از انجام دادن سیم کشی های برق به یکی دیگر از مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی یعنی رنگ آمیزی می رسید. رنگ های مورد استفاده در فضای نمایشگاه بر اساس ایده های مشتری خواهد بود و اغلب در مراحل اولیه طراحی در نظر گرفته می شود تا با قسمت های باقی مانده مطابقت داشته باشد.

 

نصب و نوشتن لایت باکس

شما می توانید متن را با فونت های مختلف، لوگو در طرح های متنوع انتخاب کنید. همچنین لایت باکس ها در دسته های نور پس زمینه، فلکسی، پوستر و غیره قرار می گیرند.

برای این کار می توانید موادی مانند: برچسب، پلکسی گلاس و برش CNC را در نظر بگیرید. هر یک از موارد ذکر شده می تواند جلوه ای عالی به غرفه شما ببخشد.

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی را به طور مختصر و مفید توضیح دهیم. برای یک صاحب کسب و کار راه اندازی یک غرفه نمایشگاهی مزایای بسیار زیادی به همراه دارد و رونق اقتصادی کلی را ایجاد می کند.

از طریق یک غرفه نمایشگاهی اقشار گوناگون از مناطق مختلف برای بازدید و خرید می آیند. به طور طبیعی با افزایش تعداد بازدیدکنندگان تعداد خریداران نیز افزایش می یابند. البته هر چه کیفیت غرفه بالاتر باشد احتمال تبدیل شدن مخاطب به مشتری طولانی مدت بیشتر می شود.

بنابراین داشتن یک غرفه نمایشگاهی خوب می تواند بسیاری از بازدید کنندگان را به مشتری ثابت تبدیل کند و مهم این است که بتوانید مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی خود را با کیفیت بالا و به بهترین شکل ممکن اجرا نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا