غرفه سازی چیست ؟

غرفه سازی و ساخت غرفه نمایشگاهی به طور عمده برای افراد و شرکت هایی است که به سودهای کلان فکر می کنند و می خواهند محصولات و کالاها و برند خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. امروزه یکی از مهم ترین راه های معرفی و رشد یک کسب و کار این است که رقبای خود را شکست دهید و به نمایشگاه های متعدد بروید.

برای حضور در نمایشگاه باید یک غرفه بسازید. طراحی غرفه همه چیز در مورد تبلیغ کسب و کارتان و نمایش برند و لوگوی کسب و کار شما است. برای ارائه کسب و کار، محصولات و خدمات خود به مشتریان و مخاطبان بیشتر باید به نمایشگاه ها بروید و برای غرفه سازی اقدام نمایید.

غرفه ها در جذب مخاطب و نمایش خدمات و محصولات شما بسیار کمک کننده هستند. در حال حاضر شرکت های مختلفی طیف کاملی از خدمات طراحی و ساخت غرفه را ارائه می دهند. هرچه طراحی غرفه بهتر باشد بازدیدکنندگان بیشتری به سمت کسب و کار شما جذب خواهند شد.

 

غرفه سازی شامل چه مراحلی می شود؟

1) طراحی غرفه

یک هدف برای نحوه تبلیغات باید تعریف شده و یک برنامه عملیاتی برای توسعه این مفهوم تدوین شود. طراحان حرفه ای غرفه سازی نمایشگاهی همیشه اهداف شرکت را درک می کنند. آنها اطمینان حاصل می کنند که غرفه های شرکت به بهترین وجه با اهداف آنها مطابقت دارند و تأثیر زیادی در روز رویداد دارند.

گرافیک و تجهیزات نیز با توجه به محل کسب شما تعیین می شود. غرفه ساز دقت می کند که غرفه نمایشگاه از فضای اختصاص داده شده به شرکت ها، به بهترین شکل استفاده کند. پیمانکار از بودجه شرکت مشتری اطلاع دارد.

هنگام توسعه یک مفهوم طراحی در بودجه خود بمانید؛ زیرا آنها سالها تجربه در طراحی بر اساس اندازه غرفه، بودجه، مکان، هدف برند و غیره دارند. به همین دلیل غرفه با جلوه های گرافیکی و معماری زیبا مخاطب را به مدت 5 تا 20 دقیقه در غرفه نگه می دارد. اینگونه است که غرفه سازی می تواند یک رابطه موثر و طولانی مدت در ذهن بازدیدکنندگان ایجاد کند.

2) ساخت غرفه نمایشگاهی

پس از اتمام طراحی، نوبت به مرحله ساخت و ساز می رسد. تولیدکنندگان باید با استفاده از مواد و مصالح با کیفیت بالا و طبق یک طرح تایید شده بسازند. وظیفه اصلی آنها اطمینان از این است که کیفیت در هیچ مرحله ای از ساخت و ساز به خطر نیفتد. زمان مورد نیاز برای ساخت و ساز بسته به نوع پایه و عناصر طراحی درگیر متفاوت است. در واقع این مکان مشارکت در نمایش را نشان می دهد. بنابراین برای مثال، ارائه دقیق رویداد مهم است.

3) مرحله نصب و خرید

به طور کلی، فرآیند تولید در مرحله تولید به پایان نمی رسد و نصب در محل نیز گنجانده شده است اما حمل آن به محل قبل از نصب لازم است. در این مرحله لجستیک وارد عمل می گردد و محصول نهایی باید از فرآیند حمل و نقل جلوگیری کند. آخرین مرحله نصب آن است این مرحله ساخت و راه اندازی صحیح آن را تضمین می کند.

4) مدیریت پروژه

چه رابطه ای بین مدیریت پروژه و غرفه سازی وجود دارد؟ در هر یک از مراحل بالا، مهم است که یک نقطه تماس مشترک داشته باشید که با همه همسو باشد. برخی از متخصصان در این زمینه وجود دارند که مدیران پروژه را برای پروژه های خود منصوب کرده اند.

آنها در هر مرحله از فرآیند با شرکت کار می کنند و اطمینان حاصل می کنند که الزامات مطابقت دارد؛ که بدون مشکل نصب شد این امر میزان تماس مشتری با تمام افرادی که در ساخت و ساز شرکت دارند را کاهش می دهد. شرکت‌ها می‌توانند روی کسب ‌وکار اصلی خود تمرکز کنند و این روند مختل نخواهد شد.

 

ساخت غرفه را به چه کسی بسپاریم؟

غرفه سازی به عنوان یکی از عوامل مهم و غیرقابل انکار در دیده شدن صحیح و کامل برند است و نسبت به سایر روش های تبلیغاتی می تواند مورد تایید مصرف کنندگان قرار گیرد. این شغل از جمله مشاغلی است که نیازمند افراد و متخصصان خاصی است که محیطی مدرن، امن و راحت را برای صاحبان مشاغل فراهم کنند تا کسب و کارها بتوانند به درستی در نمایشگاه فعالیت کنند.

یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت است؛ این است که برای سفارش غرفه و ارائه کسب و کار در نمایشگاه باید به افرادی مراجعه کنیم که همانطور که در بالا اشاره کردیم تجربه داشته باشند و کار غرفه سازی را به موقع و زمانی که شما می خواهید انجام دهند. از طرفی دیگر باید غرفه ای را به شما تحویل دهد که با سلیقه شما تناسب و مطابقت داشته باشد.

ساخت غرفه چه مزایایی را به دنبال دارد؟

شرکت در نمایشگاه ها و غرفه های نمایشگاهی مزایای زیادی برای یک شرکت دارد. در واقع، همانطور که گفتیم امروزه شرکت ها برای دیده شدن و به نمایش گذاشتن محصولات خود و جذب مشتریان بیشتر به نمایشگاه ها می روند.

به عنوان مثال، کسب و کارها و شرکت ها می توانند با حضور در نمایشگاه ها با مشتریان زیادی ملاقات کنند و محصولات خود را به شیوه ای جدید و مدرن به بازار عرضه کنند. علاوه بر این، شرکت ها می توانند خدمات و محصولات خود را به مشتریان جدید ارائه دهند.

غرفه سازی برای افزایش فروش و افزایش تعداد مشتریان موثرتر است. یک کسب و کار و یک شرکت می توانند با شرکت در نمایشگاه ها لوگوی برند خود را ارتقا دهند. به این ترتیب با معرفی بیشتر برندتان به مردم و در بین رقبای خود بیشتر شناخته می شوید.

با توجه به حضور رقبا در این نمایشگاه، پیشی گرفتن شرکت از رقابت حائز اهمیت است. همچنین شناخت رقبا و آگاهی از موفقیت رقبا و محصولات و خدمات آنها می تواند برای توسعه کسب و کار موثر باشد.

 

در ساخت غرفه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در اینجا نکاتی برای طراحی وغرفه سازی را ذکر می کنیم. اولین چیزی که باید در نظر گرفت ترکیب طراحی غرفه و ماهیت و نوع تجارت است. به عبارت دیگر محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت باید با دکوراسیون داخلی همخوانی داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر شرکتی در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می کند طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق باید این مسئله را منعکس کند. نکته دیگر توجه به نور مناسب غرفه است. اصولی بودن نورپردازی غرفه اهمیت زیادی دارد تا تاثیر مثبتی در جذب بازدیدکننده داشته باشد.

از دیگر نکات مهمی که در جذب بازدیدکننده موثر است صدا، شکل و اندازه غرفه است. عناصر و تجهیزات به کار رفته در طراحی غرفه نیز باید با رنگ و سبک غرفه هماهنگ باشد. به عنوان مثال، اگر طراحی غرفه به سبک مدرن انتخاب شده است طراحی وسایل مورد استفاده نیز باید مدرن باشد.

نکته مهم دیگر فراهم کردن فضا برای تردد عموم است. برای این منظور می توانید از مبلمان و میز و صندلی های مناسب برای نشستن مهمانان استفاده کنید. یکی دیگر از نکاتی که باید در غرفه سازی مورد توجه قرار گیرد این است که غرفه داران باید رفتار خوبی با بازدیدکنندگان داشته باشند.

 

انواع غرفه سازی نمایشگاهی کدامند؟

غرفه های نمایشگاهی انواع مختلفی دارند و مشاغل بسته به نوع فعالیت خود می توانند نوع آن را انتخاب کنند. در ساخت غرفه های ویژه نمایشگاهی از طرح های خلاقانه و سفارشی استفاده می کنند. طراحی غرفه با توجه به نیاز مشتریان طراحی شده است.

این مدل از غرفه سازی یکی از پرطرفدارترین انواع غرفه های نمایشگاهی می باشد. این نوع غرفه سازی با توجه به بودجه شرکت کنندگان و متقاضیان غرفه دارای المان ها و اجزای متفاوتی می باشد. انتخاب نوع تجهیزات مورد استفاده در ساخت غرفه یکی از عوامل مهم در هزینه آن می باشد.

غرفه های نمایشگاهی سیار نوعی از غرفه های نمایشگاهی هستند که با استفاده از سازه هایی ساخته می شوند که می توانند چندین بار برپا شوند. بدین ترتیب قسمت های مختلف غرفه به عنوان قسمت های مجاور نزدیک به هم قرار می گیرند.

به عبارت دیگر قطعات قابل حمل بوده و به صورت جداگانه قابل مونتاژ می باشند. پس از نمایش، مالکان می توانند سازه ها را جدا کنند. ماکسیما یکی دیگر از انواع غرفه سازی است که مدل مدولار غرفه سازی می باشد. این مدل ساخت غرفه طراحی منحصر به فردی دارد.

 

سخن پایانی

غرفه نمایشگاهی به معنای ساختاری با طراحی خوب است که برندها در نمایشگاه ها برای نمایش محصولات و خدمات خود از آن استفاده می کنند. ساده به نظر می رسد درست است؟ خوب، آنقدرها هم که فکر می کنید آسان نیست. غرفه های نمایشگاهی جذاب و خوش ساخت همیشه توسط افراد حرفه ای طراحی می شود که به معنای غرفه سازان نمایشگاهی است.

این غرفه های نمایشگاهی به گونه ای ساخته شده اند که شرکت ها را قادر می سازد تا محصولات و خدمات خود را به حرفه ای ترین و جذاب ترین حالت ارائه دهند. این بستری است که در آن متخصصان فروش می توانند بینش دقیقی در مورد محصولات و خدمات خود به مشتریان خود ارائه دهند. این غرفه های نمایشگاهی به گونه ای طراحی شده اند که برندها بتوانند محصولات و خدمات خود را به مناسب ترین شکل ارتباط برقرار کرده و به نمایش بگذارند که در نهایت منجر به فروش بیشتر می شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا