غرفه سازی نمایشگاه ها با متد روز دنیا

غرفه سازی نمایشگاهی با استفاده از متدهایی که به روز هستند می تواند مزیت ها و تاثیرات چشمگیری را به دنبال داشته باشد.  تنها با مقایسه یک تصویر کوچک از روش طراحی غرفه نمایشگاهی مدرن و قدیمی راحتی می توانید تفاوت کیفی آنها را درک کنید.

روش های طراحی غرفه نمایشگاهی در حال حاضر بسیار گسترده است و به یک یا دو عنصر محدود نمی شود و ابزارها و وسایل زیادی نیز در زمینه آنها استفاده می شود. روش‌های استاندارد طراحی غرفه سازی نمایشگاهی امروزی به قدری مهم نشان داده شده است؛ که تقریباً هرکسی که برای خود غرفه سفارش می‌دهد سعی می‌کند از این روش‌های جدید طراحی در غرفه‌اش استفاده کند.

 

تاثیرات استفاده از متد روز دنیا در غرفه سازی نمایشگاه چیست؟

تأثیر جلب نظر مخاطبان و بازدیدکنندگان

روش های طراحی در دنیای امروز به گونه ای هستند که می خواهند خود را در چشم بینندگان و بازدیدکنندگان قرار دهند و سعی کنند در ذهنشان بنشینند. تاثیر ارائه امروزی تکنیک های طراحی آنقدر غیرقابل انکار است که حتی نیازی به بررسی نقش و اهمیت آن ها نیست.

برای درک بهتر اثربخشی روش های طراحی در نمایشگاه ها، بهتر است از نمایشگاه های اروپا یا آمریکا یا دوست و همسایه خودمان یعنی چین دیدن کنید تا ببینید که چگونه تمام عناصر فرآیند طراحی با هم ترکیب شده اند.

متأسفانه وقتی صحبت از استفاده از نمایشگاه های مدرن روش های طراحی در کشورمان ایران به میان می آید ما فقط می توانیم برخی از این طرح ها را در نمایشگاه های بین المللی ببینیم و همچنان باید هزینه های منظم برگزاری نمایشگاه را متحمل شویم.

پس شاید بهتر باشد کمی تفکر خود را در این زمینه تغییر دهیم و با تمام توان تلاش کنیم تا خود را به استانداردهای روز جهانی نزدیک کنیم.

 

تاثیر بر فضاهای باز و بسته غرفه نمایشگاهی

یکی از موضوعات برجسته در روش‌های مدرن طراحی جهانی، بازی با سایه‌ها و ایجاد تصاویر باز و بسته است که مطمئناً با وجود مرکزیت فضای نمایشگاه، از نظر حفظ فضای باز و بسته بازدید غرفه‌ها مطرح می‌شود.

یعنی در اکثر طرح های مدرن و جدید امروزی به جای ایجاد صحنه ای بزرگ که همه حاضران در نمایشگاه بتوانند از دور آن را ببینند، صحنه های کوچک تری را با احساس کنجکاوی در مخاطبان ایجاد می کنند؛ در نتیجه آنها برای درک نوع فعالیت تجاری شما به سمت غرفه آمده و و مشتری شما میشوند.

 

تاثیر بر هماهنگی داخلی غرفه نمایشگاهی

اگر فقط از تکنیک های طراحی درغرفه سازی نمایشگاهی برای ایجاد نمایشی برجسته تر و بهتر استفاده کنیم در واقع بی سلیقگی به خرج داده ایم. این روش ها که حالا حرف اول و آخر را در بین تمام سطوح مختلف طراحی می زنند و معلوم نیست چقدر مورد استفاده قرار می گیرند و تا چه اندازه مردم آنها را قبول کنند؛ البته برای هارمونی درونی نیز قابل استفاده هستند.

در واقع در این دسته از روش ها می توانید تم های تزئینی را نیز با هم ترکیب کنید تا سریعتر از آنچه فکر می کنید غرفه ای شیک به دست آورید. فراموش نکنید که شما نیز می توانید از محصولات و خدمات خود برای ایجاد این هماهنگی و هارمونی درونی استفاده کنید.

شناسایی و برجسته سازی محصولات

یکی از ویژگی های شگفت انگیز تکنیک های طراحی در غرفه سازی نمایشگاهی این است که هنگام استفاده محصولات بیشتری را برجسته می کنند؛ و البته محصولاتی که شاید از جهات دیگر مشهود نباشند، اما در این دسته از روش های طراحی جایگاه ویژه ای دارند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها برای طراحی مراکز نمایشگاهی خود محصولات و عملکرد خود را به همین صورت معرفی و ارائه می کنند. در واقع روش های طراحی نمایشگاه در حال حاضر بهترین انتخاب برای برنامه ریزی و حتی اجرای مراحل ساخت نمایشگاه هستند؛ زیرا روش های کامل و البته قابل اجرا هستند.

 

استفاده از شکل های فضایی

اگر به گالری های نمایشگاهی 5 سال پیش نگاه کنید، می بینید که طراحی آن روزها نسبت به طراحی گالری های امروزی بسیار ساده بود. طرح های دنیای امروز دیگر به شکل مربع، مستطیل و مثلث نمی باشند. در واقع شکل های فضایی جایگزین این ابعاد شده اند. در واقع این سبکی است که بینندگان را شگفت زده کرده است و هر کدام سبک خاص خود را دارد.

 

رنگ و تصاویر خیره کننده

با تکنیک های طراحی به روز دنیا در غرفه سازی نمایشگاهی به راحتی می توانید از رنگ ها و تصاویر با کیفیت و جذاب برای نمایش محصولات خود استفاده کنید. البته فراموش نکنید که طراح شما علاوه بر پیچیدگی روش های طراحی امروزی، به همان اندازه که قوانین رنگ را می داند و به کار می برد، حداقل باید آموزش هایی را در زمینه ترکیب رنگ ها دیده باشد تا نتیجه قابل قبولی را ایجاد کند.

بهبود تجهیزات روشنایی

یکی از مشکلاتی که در هر نوع طراحی و به هر شکلی به راحتی نمی توان بر آن غلبه کرد نورپردازی است. نورپردازی وضوح بیشتری را به ارمغان می آورد و بینندگان و بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جلب می کند. این روش های طراحی در ابعاد مختلف است که توجه مخاطبان جهانی امروزی را به خود جلب کرده و در نتیجه تلاش های بیشتری نسبت به قبل صورت گرفته است.

 

چگونه یک غرفه نمایشگاهی خاص داشته باشیم؟

با حضور در نمایشگاه و دقت کردن به غرفه ها متوجه می شویم که بیشتر آنها جذابیت و زیبایی خاص خود را دارند؛ البته آنها در یک نگاه شبیه هم هستند.

اما برای جلب توجه بیشتر و جذب بازدیدکنندگان باید تفاوت های منحصر به فردی در غرفه سازی نمایشگاهی ایجاد کرد. در ادامه متدهایی را ارائه می دهیم که به شما در داشتن یک غرفه نمایشگاهی جذاب و منحصر به فرد کمک می کند.

 

از تصاویر و اکسسوری های مفهومی استفاده کنید

یکی از واضح ترین راه ها برای کمک به درخشش غرفه شما در نمایشگاه جلوه های بصری و لوازم جانبی است که در طراحی استفاده می کنید. هنگامی که یک فروشنده در نمایشگاهی شرکت می کند می خواهد محصولات و خدمات خود را در میان فروشندگان دیگر به نمایش بگذارد که می تواند از طریق طراحی غرفه و گرافیک جذاب انجام شود.

عکس ها جزء مهمی از طراحی غرفه هستند و در صورت استفاده در موقعیت و شیوه صحیح، بازدیدکننده را برای بازدید از غرفه شما ترغیب می کنند. گرافیک های جذاب می تواند به طور موثر پیام برند کلیدی شما را بیان کرده و توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

به علاوه، تصاویر چشم نواز به شما کمک می کند تا طراحی غرفه خود را شخصی سازی کنید. اگر به دنبال ایده های متنوع برای جذب بازدیدکننده هستید اکسسوری های مفهومی و چشم نواز، این فرصت را برای شما ایجاد خواهند کرد.

 

بدانید که خریداران شما چه کسانی هستند

در غرفه سازی نمایشگاهی درک و تشخیص اینکه خریداران شما به کدام گروه تعلق دارند و به دنبال چه ویژگی هایی در محصول شما هستند بسیار مهم است. تمرکز بیشتر بر روی هدف به شما کمک می‌کند غرفه‌ای را طراحی کنید که پیام برند شما را بدون به خطر انداختن طراحی غرفه‌تان به طور موثر منتقل کند. حتی اگر بهترین غرفه ساز و طراح غرفه را انتخاب کردید بپرسید که مخاطب هدف شما چه کسانی هستند و سپس کل غرفه را طراحی کنید.

 

 

بدانید که چگونه محصول شما به مشتری هدف شما کمک می کند

هنگامی که گروه های مورد علاقه خود را شناختید باید ایده خوبی در مورد اینکه چگونه محصولات و خدمات شما، نیازها و ترجیحات این گروه ها را برآورده می کند، داشته باشید. نمایش مناسب محصول در واقع رویاها و جاه طلبی های بزرگ را منتقل می کند و ربطی به بودجه زیاد و صرف هزینه زیاد ندارد.

تصمیم گیری اینکه کدام نوع محصول برای نیازهای شما بهترین است شاید دشوار باشد. یک روش چشم نواز برای ارائه، داشتن تصاویر و حروفی است که دقیقاً در هدف قرار گرفته و برای بازدیدکنندگان جذاب تر خواهد بود. تنها با افزودن گرمای بیشتر به تصویر غرفه نمایشگاه خود می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید.

این یک فرصت ایده آل برای معرفی تعداد زیادی از افراد با خدمات شرکت شماست. پس این فرصت را از دست ندهید و سعی کنید در برقراری ارتباط با مخاطبین خود صادق و شفاف باشید. هدف اصلی خود را بیان کنید و سعی کنید به مخاطبین خود نشان دهید که ارزش خدمات شما تا چه اندازه است.

 

سخن پایانی

اگر بخواهیم برای حضور پویا و منحصر به فرد در نمایشگاه برنامه ریزی کنیم قطعا غرفه سازی نمایشگاهی مدرن در اولویت می باشد. نحوه طراحی غرفه و ترکیب آن با شیوه های جدید تبلیغات و دکوراسیون اولین و آخرین حرف را برای مناسب ترین اجرا در طول نمایشگاه خواهد زد.

هنگام طراحی و استفاده از روش جدید غرفه سازی باید به هدف نهایی غرفه دار توجه ویژه ای داشت. جالب است بدانید پیشنهاد اکثرغرفه سازان معروف دنیا و افراد فعال در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی این است که قبل از شروع کار بهتر است گزینه های موجود، میزان اعتبار، سطح بازدیدکنندگان و درصد بازدیدکنندگان غرفه را اندازه گیری گردد.

در نتیجه از این طریق می توان یک غرفه نمایشگاهی ساخت که با نوع کار و وسعت و شدت کار مورد نظر مطابقت دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا