ساخت و اجرای غرفه نمایشگاهی ارزان و اقتصادی

ساخت و اجرای غرفه نمایشگاهی مزایای زیادی دارد. برای شرکت در نمایشگاه باید هزینه هایی را صرف کرد. هزینه های مربوط به ساخت غرفه به عنوان‌ چالشی به شمار می آید که همه مشاغل کوچک با آن روبرو هستند.

بسیاری از شرکت ها برای جذب و حفظ مشتریان خود به حضور در نمایشگاه های تخصصی خود متکی هستند. با این حال هزینه طراحی و اجرای یک غرفه موثر به ویژه در شرایط اقتصادی کنونی برای بسیاری از شرکت ها طاقت فرسا است.

به همین دلیل شرکت‌کنندگان در نمایشگاه دائماً به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که به کمک آن بتوانند تا حدودی هزینه‌های ساخت غرفه را در طول شرکت در نمایشگاه کاهش دهند. در زیر به طور خلاصه به چند راه حل موثر برای ساخت و اجرای غرفه نمایشگاهی می پردازیم.

 

در غرفه مشارکت داشته باشید

سعی کنید تا همکاران خود را در زمینه کسب و کارتان شناسایی کنید. کسانی که محصول یا خدمات آنها مشابه شما است؛ اما بازارهای هدف شما با یکدیگر یکسان نیستند. درصد کمی از فضای غرفه به ارائه برند و نمایش محصول یا خدمات شما اختصاص دارد.

بیشتر فضای غرفه به قسمت های پیشخوان، انباری و غذاخوری تقسیم می شود. شما می توانید نام تجاری خود را ارائه دهید و محصول یا خدمات خود را در یک غرفه مشترک به نمایش بگذارید و از مکان های دیگر با هم استفاده کنید.

 

از هویت بصری استفاده کنید

یکی دیگر از راهکارها برای ساخت و اجرای غرفه نمایشگاهی استفاده از هویت بصری می باشد. نیازی به رقابت با شرکت هایی که برای ساخت غرفه در نمایشگاه هزینه زیادی می کنند نیست. گاهی اوقات استفاده از هویت بصری شرکت یا محصول روی غرفه موثرتر است. به دنبال عناصر قانع کننده محصول یا سازمان خود باشید و از آنها در طراحی غرفه خود استفاده کنید.

 

طرح های مینیمال را انتخاب کنید

در ساخت و اجرای غرفه نمایشگاهی بهتر است طرح های مینیمال را انتخاب نمایید. ماهیت طراحی مینیمال ترکیب فرم ها و عناصر ارزان و ساده برای ایجاد فضاهای ارزشمند و جذاب است. در دنیای مدرن حس جامعه انسانی به سمت اشکال و عناصر ساده و روشن گرایش دارد. درنظر داشته باشید که مخاطبان غرفه شما نیز همین سلیقه را دارند.

 

 از معماری مدولار مدرن استفاده کنید

هر روز شاهد استفاده از سازه های مدولار در نمایشگاه های مطرح دنیا توسط برندهای معتبر هستیم. سازه‌های مدولار مدرن به سازه‌هایی اطلاق می‌شود که اگرچه ظاهری زیبا دارند؛ اما از قابلیت‌های عملکردی بالایی برخوردارند و از نظر هزینه تفاوت زیادی با آلاچیق‌های سنتی دارند. از ویژگی های مهم این سازه ها می توان به سرعت بالای نصب آنها بر روی نمایشگر اشاره کرد.

 ابعاد غرفه را کاهش دهید

یکی از راهکارهای ساخت و اجرای غرفه نمایشگاهی در نظر گرفتن ابعاد کابین است. اگر بتوانید محصولات یا کالاهای خود را در مساحت کمتر و متراژ پایین به صورت بهینه ارائه دهید قطعا هزینه شما کمتر خواهد بود.

زیرا شرکت غرفه سازی بسته به حوزه کاری شما از سازه ها یا متریال های مختلفی استفاده می کند. بنابراین می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و غرفه ای جمع و جور، اما مدرن برای نمایش محصولات و اجناس خود داشته باشید؛  به شرطی که این کار را به یک شرکت غرفه سازی مطمئن بسپارید.

 

کف سازی غرفه را حذف کنید

در ساخت غرفه نمایشگاهی کف غرفه معمولاً یک پارامتر است که به صرف هزینه بالا نیاز دارد. از آنجا که نصب و فرآیند کف غرفه دارای روش ها و رویه های خاصی است باید توسط یک نصاب حرفه ای و متخصص انجام گیرد و تجهیزات خوب و با کیفیتی داشته باشد

. اما سطح غرفه عامل مهمی در ظاهر و استحکام غرفه شماست. اغلب غرفه سازها کف پوش هایی را به کار می برند که می تواند در تمام سطوح سخت و صاف مانند پارکت ها استفاده شود.

برای کف سازی از اسپیس فریم استفاده کنید

بیشتر طبقه های به کار رفته در غرفه نمایشگاهی از نوع متحرک هستند. به عنوان مثال کفپوش لمینت یا چند لایه با فوم سایلنت به طور موقت در کف غرفه نصب می شود و پس از اتمام غرفه نمایشگاه توسط غرفه ساز به شرکت منتقل می شود.

بسته به اندازه و شکل غرفه خود ممکن است بتوانید از شیوه های کف پوش بادوام تر و مقرون به صرفه تر استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که تجهیزاتی که روی سطح زمین قرار می دهید نیز مهم هستند.

بنابراین به هیچ قیمتی نباید کیفیت کف غرفه خود را به خطر بیندازید. بنابراین در مرحله اول ساخت غرفه نمایشگاهی ببینید محصول شما چیست؟ مثلا در غرفه خود تجهیزات پزشکی سنگین یا ماشین آلات صنعتی و غیره ارائه می دهید؟ یا برعکس محصول شما سبک است؟ اسپیس فریم ابزاری ارزان و مقرون به صرفه برای کف سازی غرفه است.

نصب و اجرا این طرح آسان است و پس از تمام شدن رویداد توسط سازنده پایه جمع می گردد. از طرفی برای پایین نگه داشتن هزینه ها می توانید از فرش های متناسب با طراحی غرفه خود استفاده کنید.

 

از متریال یک بار مصرف استفاده نکنید

مطمئنا تجربه موفق شما در ساخت غرفه نمایشگاهی انگیزه بیشتری برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی به شما می دهد. برای رسیدن به این هدف غرفه سازان قابل اعتماد را شناسایی کنید. همچنین اگر قصد خرید متریال را دارید بهتر است نمونه باکیفیت را انتخاب کنید؛ زیرا برای دوره های دیگر نمایشگاه قابلیت استفاده را دارند.

 

 عناصر جانبی را کاهش دهید

شاید شما تا به امروز در غرفه های نمایشگاهی گوناگون حاضر شده اید. همانطور که می دانید هر غرفه دارای تجهیزات، ابزار و عناصر تزئینی متفاوتی است. طبیعتا کیفیت این تجهیزلت بر قیمت کلی غرفه تاثیر می گذارد.

با کاهش هر یک از این عناصر می توانید هزینه ها را به بهینه ترین شکل کاهش دهید. برای مثال در ساخت غرفه نمایشگاهی از صفحه نمایش های کوچکتر استفاده کنید. نیازی نیست مترهای زیادی در غرفه خود داشته باشید، تزئینات اضافی مانند گل آرایی و ابزار تزئینی را حذف کنید، تعداد صفحه نمایش های LCD را عاقلانه مدنظر قرار دهید. از میز، صندلی یا مبلمان کمتری استفاده کنید.

 

ساخت غرفه را به معتبرترین شرکت غرفه ساز بسپارید

یکی از بهترین راه های ساخت غرفه نمایشگاهی ارزان و باکیفیت مراجعه به شرکت تولیدی غرفه می باشد. شرکت هایی که در زمینه ساخت غرفه مسلط هستند یک غرفه با کیفیت و ارزان را در اختیار شما قرار می دهند.

برخی از شرکت های غرفه سازی پیشنهادات جذابی را برای کاهش هزینه ساخت غرفه از طریق مذاکره تخصصی به شما ارائه می دهند. البته هر چه این شرکت ها تجربه بیشتری در ساخت غرفه نمایشگاهی داشته باشند شانس بیشتری برای پایین نگه داشتن هزینه ها دارید.

پس اگر می خواهید عاقلانه هزینه های خود را کاهش دهید ابتدا این شرکت ها را شناسایی کرده و با کارشناسان آن ها تماس بگیرید.

 

اهمیت ساخت غرفه ارزان قیمت چیست؟

شاید این سوال که ساخت و اجرای غرفه نمایشگاهی چه اهمیتی دارد؟ به ذهن شما خطور کند. هدف از حضور شرکت های مختلف در نمایشگاه های داخلی و خارجی در گام اول ارائه محصولات و خدمات خود می باشد.

بنابراین هر شرکتی با اهداف اقتصادی، افزایش درآمد، سودآوری و جذب مشتری وارد عرصه نمایشگاهی می شود. بنابراین شرایط و هزینه های ساخت غرفه نباید به شکلی باشد که در طول برگزاری نمایشگاه توجه شرکت ها را از اهداف آنها منحرف کند.

در بسیاری از مواقع هزینه ساخت غرفه آنقدر بالا می باشد که مردم تمایلی به شرکت کردن در نمایشگاه نداشته یا ترجیح می دهند در زمان دیگری از آنجا بازدید کنند. شرکت های غرفه دار باید قیمت های مناسب ارائه دهند و تعرفه های خود را به صورت اصولی منتشر کنند تا چرخ اقتصاد کشور قادر باشد به گردش درآید.

همچنین باید تولید را ارتقا داده و خدمات بهتری به بازدیدکنندگان ارائه دهند. هیچ کس دوست ندارد شرکتش بار مالی یا هزینه های اضافی شرکت در یک نمایشگاه را متحمل شود. همه به دنبال سود، رشد اقتصادی و درآمد بیشتر هستند. بنابراین ساخت و اجرای غرفه نمایشگاهی و یافتن راهکارهایی که دست یافتن به این هدف را ممکن کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

سخن پایانی

ساخت غرفه نمایشگاهی یکی از مهمترین کاربردهای حساس ترین مسائل برای شرکت ها می باشد. راه اندازی یک غرفه نمایشگاهی ارزان نیز از مواردی است که باید در نظر گرفته شود. در هر نمایشگاهی شرکت ها می خواهند به طور موثر شرکت کنند.

اولین قدم برای غرفه سازی و ارائه رویدادها تعیین نوع غرفه است و اینکه بدانند که چگونه غرفه نمایشگاهی بسازند که مقرون به صرفه و جذاب باشد، بسیار با ارزش است. غرفه ها معمولا بیش از چند روز دوام نمی آورند بنابراین بهتر است هزینه زیادی برای ساخت غرفه صرف نکنید. زیبایی و کارایی غرفه ها اصلا به قیمت آنها مرتبط نیست.

دلیل گرانی ساخت غرفه نمایشگاهی تزئینات و متریال گرانبها است. استفاده از مواد قابل استفاده مجدد یا تیم های مدیریتی درجه دوم و سوم یکی از راه های کاهش هزینه ساخت غرفه است که در نهایت منجر به نتایج منفی در ساخت غرفه نمایشگاهی خواهد شد.

شما می توانید از ایده های ناب و ویژه سازمان خود برای ساخت غرفه در نمایشگاهی استفاده کنید که با داشتن هزینه کم برای شما موثر و سودآور باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا