انواع غرفه نمایشگاهی

آشنایی با انواع غرفه نمایشگاهی برای شرکت هایی که قصد ساخت بهترین غرفه نمایشگاهی را دارند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. امروزه نمایشگاه های زیادی در سراسر جهان برگزار می شود که محصولات زیادی را به فروش می رسانند و نیازهای مردم را برآورده می کنند.

همه نمایشگاه ها از چندین غرفه مجزا تشکیل شده اند که هر غرفه محصولات مختلفی را به نمایش می گذارد. ظاهر غرفه تاثیر زیادی در جلب توجه خریداران دارد. به این ترتیب مشتری به صورت غیر ارادی وارد نمایشگاهی می شود که ظاهر زیباتر و جذاب تری خواهد داشت.

طراحی بصری گالری به تخیل و خلاقیت بستگی دارد. هزینه ساخت غرفه های نمایشگاهی بسته به نوع مصالح به کار رفته در طراحی آنها یکسان نیست. در این مطلب می خواهیم به معرفی انواع غرفه نمایشگاهی بپردازیم.

 

غرفه سازی در نمایشگاه چه اهمیتی دارد؟

هر ساله نمایشگاه های داخلی و بین المللی زیادی با موضوعات گوناگون در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود. ساخت انواع غرفه نمایشگاهی اهمیت زیادی دارد؛ زیرا اولین چیزی که توجه مردم را به خود جلب می کند تصویری است که با چشمان خود می بینند.

طراحی غرفه نمایشگاهی باید به شکلی انجام گیرد که محصولات موجود در غرفه شما را به نمایش بگذارد و مشتری ناخودآگاه با ظاهر جذاب و چشمگیر غرفه به سمت غرفه شما گرایش پیدا کند. غرفه سازی به عنوان یک تجارت تخصصی به شمار می آید که توسط هرکسی ساخته نمی شود و باید به افراد متخصص در زمینه ساخت و ساز سپرده شود.

سعی کنید یکی از انواع غرفه نمایشگاهی را برای نمایش برند و محصول خود مورد استفاده قرار دهید. توجه به رنگ، نور و ظاهر غرفه شما تاثیر زیادی در جذب مشتری و آوردن آنها به غرفه شما دارد. با انتخاب طرح مناسب برای غرفه نمایشگاهی خود می توانید در رقابت با سایر غرفه های نمایشگاه پیروز شوید.

 

در ساخت غرفه نمایشگاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در مرحله اول باید توجه داشت که بین فضای نمایشگاه و غرفه تعادل برقرار است.

هنگام ساخت یکی از انواع غرفه نمایشگاهی باید غرفه را برای جذب مشتری در ورودی نمایشگاه طراحی کرد.

استفاده از تجهیزات لازم و مناسب برای غرفه و استفاده از مصالح با کیفیت در ساخت غرفه بسیار مهم است.

ساخت و اجرا غرفه خود را به یک تیم حرفه ای و واجد شرایط بسپارید.

چیدمان محصولات غرفه باید به گونه ای باشد که تمامی محصولات و کالاهای آن را به نمایش بگذارد.

با توجه به بودجه خود غرفه ای طراحی کنید و غرفه ای ارزان اما باکیفیت برای محصول خود در نظر بگیرید.

 

مهمترین عوامل موثر بر رضایت خریدار در ساخت غرفه نمایشگاهی چیست؟

انواع غرفه نمایشگاهی نباید بدون فکر و مشورت کردن ساخته شود. در طراحی غرفه بهتر است روانشناسی رنگ ها مورد استفاده قرار گیرد. یعنی استفاده از رنگ هایی که تاثیر زیادی در جلب توجه مشتریان دارند مانند رنگ قرمز. با این حال، به خاطر داشته باشید که از این رنگ ها نیز باید به اندازه کمی استفاده شود. به عنوان مثال، اگر کل غرفه خود را قرمز کنید منجر می شود تا نتیجه عکس در جلب رضایت مشتریان داشته باشد.

یکی دیگر از عواملی که می تواند در جلب رضایت مشتری موثر باشد صحبت و مشورت با افرادی است که در نمایشگاه کار کرده اند و روابط عمومی بالایی دارند؛ زیرا یکی از مهم ترین عوامل جذب مشتری داشتن روابط عمومی خوب و دقیق با مشتریان است که می تواند در بالا رفتن میزان فروش کالاهای شما بسیار تاثیرگذار باشد.

 

چند نوع غرفه نمایشگاهی از لحاظ ظاهری وجود دارد؟

غرفه های نمایشگاهی ردیفی

غرفه های نمایشگاهی ردیفی حاوی چندین غرفه هایی هستند که در نمایشگاه وجود دارند. این طبقات از سه جهت (دو جهت جانبی و یک جهت پشت) با سقف های دیگر پوشانده می شوند و فقط در یک جهت ارتباط با خریداران دارند. کسانی که این نوع غرفه را ترجیح می دهند به منظور جلب توجه مشتری بیشتر بودجه خود را به طراحی دکوراسیون داخلی غرفه و سازه نمایشگاهی اختصاص می دهند.

 

نوع نبشی غرفه نمایشگاهی

از دیگر انواع غرفه نمایشگاهی می توان به نوع نبشی اشاره کرد. لازم به ذکر است که به غرفه های نمایشگاهی دو نبشی غرفه دوبر نیز می گویند. این غرفه ها محدود به غرفه های دیگر هستند و از دو قسمت دیگر راهی برای ارتباط با مشتریان دارند. اگرچه برای دکوراسیون داخلی این غرفه ها باید هزینه بیشتری صرف کنید اما این نوع غرفه ها با دیده شدن بیشتر و داشتن راه ارتباطی بهتر نکته مثبت جذب مشتری را دارند.

 

غرفه شبه جزیره ای نمایشگاهی

غرفه های شبه جزیره یا غرفه های انتهایی که یکی دیگر از انواع غرفه نمایشگاهی می باشد در مقایسه با سایر غرفه بسیار محبوب هستند. این غرفه ها از سه جهت امکان ارتباط با مشتریان را دارند و فضای کافی برای اجرای طرح ها و پروموشن ها را برای شما دارند.

غرفه های شبه جزیره ای هم در مرحله طراحی و هم در مرحله اجاره نیاز به صرف کردن هزینه زیادی دارد. اما از طرفی در جلب نظر مشتریان بسیار منحصر به فرد است و با انتخاب این نوع غرفه می توان محصولات بیشتری را برای نمایش و فروش در نقطه دید مشتریان به نمایش بگذارید.

 

غرفه جزیره ای نمایشگاهی

این غرفه یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع غرفه نمایشگاهی می باشد. اگر برای طراحی غرفه و اجاره آن مشکلی ندارید انتخاب غرفه های جزیره ای انتخاب بسیار خوبی است. انتخاب این نوع غرفه کمک زیادی به شما برای ارائه کسب و کار و افزایش فروش می کند. غرفه های جزیره قابلیت ارتباط با مشتریان از 4 جهت را دارند. تعداد این غرفه ها در نمایشگاه محدود است و همین امر بر تخصص و ارزش آن می افزاید.

از مزایای غرفه نمایشگاهی جزیره ای می توان موارد زیر را نام برد. ارتباط مستقیم با مشتریان در هر قسمت از غرفه، ورود و خروج آسان مشتریان از هر نقطه در غرفه، فضایی مطلوب و پارتیشن های ایده آل با توجه به سلیقه شما.

این غرفه های ذکر شده به عنوان‌ انواع غرفه نمایشگاهی به شمار می آیند که امروزه در نمایشگاه ها وجود دارند. بعد از انتخاب بهترین غرفه، قدم بعدی این است که به دنبال طرح مناسب برای غرفه خود باشید. لازم به ذکر است که در برخی موارد انتخاب نوع غرفه و طراحی آن باید متناسب با کسب و کار شما باشد.

 

انواع غرفه نمایشگاهی از نظر ساخت کدامند؟

غرفه نمایشگاهی خود ساخته

یکی از انواع غرفه نمایشگاهی از نظر ساخت غرفه سازی خودساخته بر اساس خلاقیت، ایده و سلیقه صاحب غرفه است. به عبارت دیگر تیم طراحی و ساخت غرفه شما را با توجه به نیاز شما می سازد. متریال به کار رفته در این غرفه ام دی اف یا تخته سه لا می باشد. این نوع غرفه سازی هزینه غرفه سازی را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

غرفه نمایشگاهی پیش ساخته

همانطور که از اسم غرفه های پیش ساخته مشخص می باشد غرفه های پیش ساخته به عنوان‌ یکی از انواع غرفه نمایشگاهی با توجه به فضا و نوع کسب و کار طراحی، اجرا و نصب می شوند. سازه های پیش ساخته در چهار گروه قرار می گيرند

 

•          اسپیس فریم

 

اسپیس فریم با ترکیب اشکال هندسی مختلف با استفاده از فضای مسطح، سطحی صاف به وجود می آورد. اسپیس فریم یکی از مناسب ترین انواع غرفه نمایشگاهی برای افتتاح می باشد. به این ترتیب یک صفحه نمایش از ترکیب قاب های فضایی در محیط خارجی ایجاد می شود.

 

•          ماکسیما

غرفه ماکسیما که یکی از انواع غرفه نمایشگاهی است نوعی سازه مدولار است که به شما امکان ایجاد غرفه با ابعاد بزرگتر را داده و به طراح اجازه می دهد تا غرفه را به شکل وسیع تر بسازد.

غرفه نمایشگاهی پنل آلومینیومی

پانل های آلومینیومی یکی از محبوب ترین روش های غرفه سازی هستند. کاربرد این گونه غرفه ها جداسازی غرفه های نمایشگاهی از یکدیگر است. ویژگی های منحصر به فرد این پانل های آلومینیومی شامل موارد زیر می شود.

پانل های آلومینیومی سبک و قابل حمل هستند. این پنل ها را می توان چندین بار استفاده کرد. مقاومت بالایی دارند. راه اندازی و نصب آنها آسان می باشد. از این پنل ها می توان در نمایشگاه ها، ادارات و کنفرانس ها استفاده کرد و با محیط بسیار سازگار هستند.

نصب این نوع سازه ها توسط یک کارگر قابل انجام بوده و می تواند در زمان و هزینه نمایشگاه صرفه جویی زیادی کند.

 

سخن پایانی

غرفه سازی یک نوع علمی می باشد که متشکل از علومی مانند معماری، طراحی، زیبایی، بازاریابی و جامعه شناسی است. قطعاً اولین حرف برای اعمال انواع غرفه نمایشگاهی تجربه شرکتی است که این غرفه ها را اجرا و ارائه می کند.

توجه به جزئیات، قیمت گذاری منصفانه و ایجاد غرفه نمایشگاهی باکیفیت همیشه از اهدافی است که برگزارکنندگان نمایشگاه در نظر گرفته اند. استفاده اصلی از غرفه ها معمولا برای نمایشگاه است.

ایده و خلاقیت در طراحی غرفه یکی از مهم ترین عوامل جلب رضایت مشتری است. غرفه داران همیشه از میان انواع غرفه نمایشگاهی به دنبال یک غرفه نمایشگاهی جذاب و حرفه ای برای کمک به معرفی برند خود هستند. قبل از صرف زمان و هزینه برای انتخاب غرفه نمایشگاهی، در مورد انواع غرفه ها تحقیق کنید و دریابید که کدام یک با نیازهای شما مطابقت دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا