اصول طراحی دقیق در غرفه نمایشگاهی

طراحی غرفه نمایشگاهی دارای اصولی می باشد که درنظر گرفتن آنها امری ضروری است. داشتن یک استراتژی فروش مستحکم نیمی از موفقیت بازاریابی محصولات و خدمات است. قسمت بعدی ایجاد بستر مناسب برای جذب مشتریان بالقوه به سوی غرفه نمایشگاهی است.

پس باید اصول طراحی غرفه نمایشگاهی را رعایت کنیم. اکثر شرکت ها و کسب و کارها در طراحی غرفه های نمایشگاهی خود از همان عناصر طراحی استفاده شده در بروشورها و کاتالوگ ها استفاده می کنند و با ترکیب این پیام ها اقدام به فروش محصولات خود می کنند و ناگهان غرفه های مشابه و تکراری زیادی در نمایشگاه ها می بینید.

غرفه نمایشگاهی شما نیازی ندارد تا مشتریان بالقوه را برای خرید آنچه می فروشید متقاعد نماید. این وظیفه تیم فروش شما می باشد. در عوض، طراحی غرفه نمایشگاهی باید حاوی پیامی قوی و قانع کننده و همین طور نمای زیبا و خیره کننده ای باشد که مشتریان و بازدیدکنندگان را وادار کند تا جلوی غرفه نمایشگاهی شما بایستند و از تیم فروش سوال بپرسند.

 

مهمترین اصول طراحی دقیق غرفه نمایشگاه چیست؟

طراحی غرفه نمایشگاهی شامل یک سری اصول می شود که باید حتما مورد توجه قرار گیرند. در این بخش مهمترین آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

از رنگ به طور صحیح استفاده کنید

انتخاب رنگ مناسب به عنوان یکی از مهمترین اصول طراحی غرفه نمایشگاهی به شمار می آید. امکان دارد دوست نداشته باشید صفحه نمایش شما قرمز و زرد باشد. اما می توانید از رنگ های پررنگ دیگر برای جلب توجه شرکت کنندگان بدون آسیب رساندن به برند خود استفاده کنید.

رنگ هایی از قبیل قرمز، چشم را جلب می کند و به شما احساس انرژی می دهد که ممکن است غرفه های دیگر فاقد آن باشند. رنگ‌هایی مانند: نارنجی، در مجموعه‌ای از طرح ‌های مطلوب خودنمایی می‌کنند و به صفحه نمایش شما ظاهری می‌دهند که نشان‌دهنده ارزش است.

از طرفی می توان از صورتی یا بنفش به ترتیب برای نشان دادن آرامش و تجمل استفاده کرد. به طور کلی می توان گفت که رنگ های مختلف، دارای تاثیرات احساسی متفاوتی هستند و شما می توانید از همان رنگ ها برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب هدف خود در کسب و کارتان استفاده کنید.

 

 

از نمایشگر دیجیتال استفاده کنید

از دیگر اصول طراحی غرفه نمایشگاهی می توان به استفاده از نمایشگرهای دیجیتالی اشاره کرد. نمایشگرهای دیجیتال می توانند ابزاری قدرتمند برای جذب بازدیدکنندگان به غرفه شما باشند. اگر ویدیوی بازاریابی کوتاهی دارید که مشتریان بالقوه خود را نشان می دهد آن را روی یکی از LCD ها قرار دهید تا توجه افراد را به شما غرفه خود جذب کنید.

آلبرت دروس که یکی از افراد متخصص ارتباط های غیرکلامی می باشد توانسته این موضوع را نشان دهد که بیش از 93 درصد ارتباط ها به صورت غیرکلامی می باشد.

مغز انسان بیشتر به تصاویر و ویدئوها پاسخ می دهد تا متن، و استفاده از ویدئوها یک فرصتی عالی برای کسب و کار شما جهت جلب کردن توجه مخاطبان خواهد بود. توصیه می شود ویدیوهای ساده و غیرپیچیده را انتخاب نمایید.

 

از تصاویر کمک بگیرید

تصاویر ابزار بسیار موثری برای جذب مخاطب هستند. مغز انسان پردازش کردن تصاویر را 60000 برابر سریعتر از متن انجام می دهد‌؛ بنابراین می توانید یک پیام دقیق را در چند ثانیه ارسال کنید و این در حالی است که ارسال یک پیام متنی بیشتر طول می کشد.

استفاده از تصاویر به عنوان یکی دیگر از اصول و قوانین طراحی غرفه نمایشگاهی به شمار می رود. برای مثال، فرض کنید شما در یک نمایشگاه ساختمانی حضور دارید. نمایشگاهی که در آن شرکت کنندگان در همه سطح ها شامل طراحی، ساخت و فروش هستند.

به عنوان یک غرفه‌دار، شما قادرید تصاویری را مورد استفاده قرار دهید که قسمت های ویژه ای از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه تجاری را هدف قرار می‌دهند.

 

یک محیط برای استراحت بازدید کنندگان درنظر بگیرید

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد کردن یک نمایشگاه تجاری تعاملی، فراهم کردن مکان استراحتی راحت برای شرکت‌کنندگان است. در صورتی که خودتان را به جای دیگران بگذارید به این موضوع پی می برید که بعد از یک روز طولانی راه رفتن و ایستادن، هیچ چیز وسوسه انگیزتر از کاناپه نمی باشد.

برای به وجود آوردن بهترین محیط برای استراحت کردن بازدید کنندگان می توانید کالاهای نمایشی خود را در کنار کاناپه ها یا صندلی های راحتی بگذارید و از شرکت کنندگان درخواست کنید که بیایند و آنها را مورد استفاده قرار دهند.

مطمئن شوید که تیم فروش شما می‌داند که صندلی فقط برای استراحت مشتری می باشد. انجام این کار به شما کمک می کند تا یکی از مهمترین اصول طراحی غرفه نمایشگاهی را رعایت کنید.

 

به بهترین نحو از مهمانان پذیرایی کنید

نحوه برخورد شما با بازدیدکنندگان و مهمانان در طراحی غرفه نمایشگاهی خود می تواند تأثیر زیادی بر بسته شدن یا نشدن قرارداد داشته باشد.

لازم به ذکر است که بسیاری از مدیران شرکت های بزرگ به دلیل گذراندن دوره های روانشناسی حرکات و حتی نوع پذیرایی شما را درنظر گرفته و آنها را کنترل می کنند و پس از تایید چنین مواردی قرارداد را امضا می کنند.

 

مناسب بودن محصول در طراحی غرفه نمایشگاهی مهم است

طراحی غرفه نمایشگاهی و دکوراسیون باید با محصول نمایش داده شده مطابقت داشته باشد و اگر روی محصول خاصی تمرکز می کنید باید در ساخت غرفه نمایشگاهی و المان های خارجی غرفه نیز به این موضوع توجه نمایید.

از فضا باید به خوبی استفاده شود تا بازدیدکنندگان با دیدن هر قسمت از غرفه اطلاعات جدیدی در مورد کار شما پیدا کنند. در طراحی باید توجه داشت که مهمترین اصل سادگی طراحی و ایجاد حس آرامش است و حس آرامش به عنوان یکی از اصول اساسی طراحی غرفه نمایشگاهی بوده که بسیار حائز اهمیت می باشد. بازدیدکنندگان باید با رسیدن به غرفه شما احساس شادابی و آرامش کنند.

 

از نورپردازی درست استفاده کنید

به خاطر داشته باشید که نورپردازی مناسب می تواند مهمانان را آرام کرده و در آنها حس آرامش را به وجود آورد. به گفته  کارشناسان، استفاده صحیح از نورپردازی حتی مهمتر از ساخت و طراحی یک غرفه خاص و جذاب است.

 

در طراحی غرفه نمایشگاهی اندازه مناسب را انتخاب کنید

انتخاب اندازه مناسب برای طراحی غرفه نمایشگاهی شما می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. انتخاب اندازه غرفه مناسب بر اساس سلیقه نیست و این تصور که غرفه بزرگ اعتبار شرکت را افزایش می دهد نادرست است. باید به خاطر داشت که غرفه نباید خیلی کوچک باشد.

زیرا عدم وجود فضای کافی مانع از رسیدن شما به اهدافتان می شود. آنچه در انتخاب غرفع مناسب باید در نظر گرفت تعداد وسایل نمایش داده شده، اندازه و کمیت آن می باشد.

در صورت نیاز به یک مکان برای سخنرانی و برگزاری مراسم، بودجه و اندازه مناسبی که غرفه شرکت در اختیار شما قرار می دهد را با توجه به آن برنامه ریزی نمایید.

 

ساخت غرفه نمایشگاهی را باید به طراح مجرب سپرد

در ساخت و طراحی غرفه نمایشگاهی باید اصول طراحی غرفه و چیدمان آن را با دقت بالایی رعایت کرد تا شرایط لازم برای برنده شدن شما در نمایشگاه فراهم شود.

طراحی کردن غرفه به عنوان یک کار بسیار مهم و ویژه است که حتما باید توسط طراحان غرفه سازی با تجربه و ماهر انجام گیرد؛ زیرا غرفه نمایشگاهی نشان دهنده سطح علمی و اقتصادی، فرهنگی، هنری و سلیقه طراح غرفه می باشد.

از طرفی می توان آن را لباس کارفرما توصیف نمود. پس این وظیفه طراح غرفه است که بهترین طرح دوخت را برای او فراهم کند و غرفه را به بهترین و تخصصی ترین شکل بسازد. توجه داشته باشید که در ساخت غرفه های نمایشگاهی باید بدانید که کارفرما چه اهدافی را دنبال می کند و روی آن تمرکز کرد که به ناچار منجر به کشف ایده های ناب می شود.

البته این کار باید با حساسیت و دقت بیشتری نسبت به کارفرما و سوق دادن خواسته های او به سمت اهداف جدید انجام شود. یکی از مهارت های طراح غرفه نمایشگاهی در غرفه سازی این است که به سرعت بفهمد کدام درخواست ها درست و کدام نادرست است.

 

سخن پایانی

برای به دست آوردن غرفه ای ایده آل و جذاب جدا از سایر موضوع ها ابتدا می بایست فاکتورها و استانداردهای طراحی غرفه نمایشگاهی را مورد توجه قرار داد. همچنین لازم است که تلاش کنیم تا خروجی غرفه هایی که با توجه به این استانداردها طراحی و ساخته شده اند تا آنجایی که امکان دارد به این استانداردها نزدیک و نزدیکتر شود.

با وجود اینکه استانداردهای طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی کار چندان سخت و پیچیده ای نمی باشد. اما به طور معمول رعایت کردن کلیه مواردی که در طراحی غرفه گنجانده شده است بسیار دشوار خواهد بود.

بنابراین در این مقاله سعی کردیم این موضوع خاص را به طور دقیق و جامع بررسی کنیم. استاندارد طراحی غرفه نمایشگاهی وسیع و گسترده است و ما در این مقاله تنها بخش کوچکی از آنها را ذکر کردیم. استانداردهای طراحی سختگیرانه هستند و گاهی در نمایشگاه، غرفه هایی را می بینیم که طراحی آنها در بالاترین سطح انجام شده است.

توجه کنید که این سختگیری ها نباید زیاد کورکورانه بوده و باید کمی انعطاف داشته باشند تا طراحان و غرفه سازان احساس ناامیدی و دلسردی نکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا